Wat is Story-me?

Ondernemen om te bouwen aan de toekomst

Een uniek traject voor leerlingen uit het technisch en beroepsonderwijs in de regio Brussel

Meer informatie

LERARENRUIMTE

In dit gedeelte vinden docenten alle informatie die ze nodig hebben om Story-me te ontdekken en zo eenvoudig mogelijk te implementeren op school. Wees gerust, het is makkelijker dan je denkt! Het team van Story-me staat tot je beschikking om je hierin te ondersteunen.

Deze toegang is uitsluitend voor deelnemende docenten die in het bezit zijn van een toegangscode.

Toegang tot de lerarenruimte

DEELNEMENDE SCHOLEN

Scholen vormen de kern van Story-me dankzij de mobilisatie van docenten, directies en leerlingen. Op dit moment bieden al een tiental scholen in de regio Brussel sinds 2017 de Story-me-modules aan aan hun leerlingen. Bijna 2000 studenten en 120 leraren zijn er al bij betrokken.

Ontdek ze!
Laurence Thiry, Story-me coördinatrice in het Institut Saint-Vincent de Paul (Ukkel – Vorst)
« De ambitie van Story-me heeft me vanaf het begin geprikkeld: jongeren aanleren om zichzelf te leren kennen, om het heft in eigen handen te nemen en om te strijden tegen schooluitval. Dankzij Story-...
Lees meer
Laurence Lievens, directrice van Step2you en leerkracht op de ICHEC Brussels Management School
« Wat tot nu toe ontbrak, was een rode draad doorheen het schoolprogramma die gericht is op het ontwikkelen van een ondernemersgeest en een ondernemerstalent. Vandaag is het namelijk meer dan ooit va...
Lees meer
Najat Kherchouche, lerares in het Collège Roi Baudouin Technique & Professionnel (Schaerbeek)
« Als leerkracht heb ik er altijd van genoten om samen te werken met de gemeenschap om het werk van leerkrachten en leerlingen te verrijken. We hebben inderdaad vernieuwing nodig om verder te gaan en...
Lees meer
Er is iets nieuws aan de coördinatie van het project !

Er is iets nieuws aan de coördinatie van het project !

Inderdaad, in de afgelopen weken heeft Florence zich aangesloten bij het Story-me avontuur. De algemene en pedagogische coördinatie wordt daarom nu verzekerd door een shockteam. Valentine en Florence zijn verheugd te kunnen werken als een team om de coördinatie van dit derde en laatste jaar van het proefproject te beheren. Hun missies voor dit komende schooljaar? Ervoor zorgen dat het Story-me programma het best kan worden ingezet in de 10 partnerscholen van het project, het continue verbeteringswerk van alle belanghebbenden vergemakkelijken, verschillende manieren van verbetering testen om te bepalen welke geschikt zijn voor Story-me 2.0., de communicatie binnen en rond het project verbeteren, enz. Ons duo heeft veel werk te doen, maar hun motivatie, aan het begin van het schooljaar, is onfeilbaar!     Maar dat is niet alles wat er is! Sinds 1 augustus vindt de coördinatie plaats in de BeCentral coworking area. Het is gelegen in het hartje van Brussel en is gehuisvest in de gebouwen boven het centraal station van Brussel. Zo is Story-me toegetreden tot het gloednieuwe onderwijs afdeling dat op 1 juli zijn deuren opende. Valentine en Florence zijn verheugd dat ze de volgende vzw's en projecten als charmante en inspirerende buren kunnen hebben: Teach for Belgium, Bibliothèques Sans Frontières, EducIT, BeEducation, Mediawijs, enz. Dit is een geweldige kans om geïnspireerd te worden, om uit te wisselen, te leren en samen te werken!
STORY-ME, STAP VOOR STAP
Op 12 juni kwamen de partnerverenigingen samen om samen de animatiemodules beter naar voren te brengen. Het doel was om de impact van de uitgevoerde acties te optimaliseren, een van de specifieke kenmerken van het Story-Me-project.

Alle nieuwsitems